Pod utiskom vrlo nepristojnog i neprofesionalnog odnosa radnika u kulturnim institucijama grada, odlučio sam da vam ponudim ovaj mali podjsetnik o vasim obavezama.
Kratko uputstvo za menadžment i
druge zaposlene u kulturnim institucijama.
Posao
osoblja koje radi u sali ili holovima u kulturnim centrima,
pozorištima i sličnim institucijama je:
1. da budu učtivi i
požele posjetiocima dobro veče.
2. ako su sjedišta
numerisana i postoje ulaznice da pokažu posjetiocu gdje je njihova
stolica.
3. ako prilikom
izvođenja koncerta i predstave dođe do šetanja salom, ukažu
posjetiocu da to ne može da radi.
4. da tokom izvođenja
kompozicije ili čina predstave ne dozvole ulazak salu i sve koji su
zakasnili uljudno zamole da sačekaju dok se čin ili kompozicija ne završe.
5. da ako dođe do
ometanja predstave ili izvođenja djela na razne načine (grickalice
i druge zanimacije, telefoni, plač djeteta) zamole posjetioca da
prestane sa tim aktivnostima ili da napusti manifestaciju.
6. da za vrijeme
održavanja ne dozvole trčkaranje djece između redova.
Posao menadžmenta
kulturnih insitucija je :
1. da organizuju
programske sadržaje iz oblasti kulture za koju su zaduženi (kako ovo logično zvuči),
2. ako ne štampaju
besplatne karte, a koncert je besplatan onda su dužni da svim
zaintersovanim posjetiocima omoguće dodatne stolice za sjedenje,
3. da naplaćuju
ulaznice za kulturne događaje jer umjetnici ne žive od vazduha, (ovo već nije realno)
4. upoznati predstavnike
medija sa ponašanjem za vrijeme održavanja događaja...
Posao menadžmenta
kulturnih institucija NIJE :
1. dobijati platu iz
gradskog ili republičkog budžeta i ne raditi ništa, (nego kako drugačije)
2. ne organizovati
ništa,
3. izdavati naređenja o
zaključavanju objekta za vrijeme održavanja koncerta/predstave... (osim u neposrednoj opasnosti od terorizma) ;)
Posao osoblja NIJE :
1. kritikovati
posjetioce ako su zakasnili na manifestaciju i prijetiti zabranom
ulaska naredni put,
2. hodati tokom događaja
i slikati događaj ometajući izvođače i publiku,
3. biti neučtiv,
nepristojan i posjetiocima se obraćati bez persiranja.
4. da radnice zaposlene
na održavanju ulaze u (pred)salu u radnim kombinezonima sa rukama u
džepovima...
P.S. Zamolio bih one predstavnike institucija koji svoj posao rade pošteno i savjesno da zanemare ovaj blog...